Zombies i lärandets tjänst – allt annat än hjärndöd Geografiundervisning!

Video: Geography & Zombies | Larry Ferlazzo’s Websites of the Day…

Vågen av halvdöda fortsätter avknoppas i nya varianter i samma takt som alla avfallande zombiekroppsdelar. Defintivt en riktigt bra utgångspunkt att leka med för att få elever att förstå såväl natur- som kulturgeografi. Hur skulle migrationsströmmarna se ut? Vilka resurser skulle vara viktigast? Vilka platser på jorden skulle gynnas och missgynnas? Det är lite av öppet mål att träna centralt innehåll i kombination med förmågor här! Och vilken schysst novell det sedan kunde bli ihop med svenskläraren. Inget ont som inte har något gott med… Shit! Spring innan det är för sent! Ursäkta jag menade migrera innan det..!

Annonser

Om jonasberling

Pedaog, författare och kulturpersonlighet som fördelar sina 24 timmar/dygn åt sömn, Frida Utbildning och egna utflykter i skapande verksamhet i kulturens tjänst.
Det här inlägget postades i LGR 11 och GY11, motivation, Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s