Informellt oplanerat lärande äger!

Tough’s research found by far the biggest proportion of learning undertaken by adults to be informal and not necessarily planned.

20120512-225403.jpg

I sanning en paradox att vårt lärande präglas av ”I wondered lonely as a cloud” när ungas skola allt mer styrs i detalj. Hur klarar du som lärare av det uppdraget med hedern i behåll..?

Advertisements

Om jonasberling

Pedaog, författare och kulturpersonlighet som fördelar sina 24 timmar/dygn åt sömn, Frida Utbildning och egna utflykter i skapande verksamhet i kulturens tjänst.
Det här inlägget postades i Formativ bedömning, LGR 11 och GY11, motivation, Skolutveckling och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s