Recension iPad 2 – Allt om Mac

Vi recenserar iPad 2 – Allt om Mac.

Macbook är en bra dator som 1-1-maskin men ändå stör jag mig. Jag stör mig på plastigheten. Jag stör mig på snålt tilltaget internminne som badbollar så fort jag drar igång mer än tre program. Jag stör mig på mängden buggar och fel och krasher i Mac OS X. Jag stör mig på ett allt för otidsenligt operativsystem som är rörigt som ett råttbo och i behov av hård beskärning. Jag stör mig på att macbooken är för tung. Jag stör mig på magsafekontakter och laddare som glappar och lägger ner helt random. Och då pratar jag mac och inte PC där det mesta av ovanstående går att upprepa men upphöjt till 3. I det ljuset låter iPad2 i recenserad form i Allt om Mac som ett löfte. Är det ändå inte en sån pryl eleverna borde ha? Lång batteritid, lätt, begränsat gränsnitt för höjd användarnytta, appar som är specialsydda för skolan, iMovie och Garageband som är fantastiska på iPad…. Om några år tror jag vi ler en aning åt Macbookarna som våra elever släpade run i tid och otid. Vilken pryl borde egentligen kallas padda?

Om jonasberling

Pedaog, författare och kulturpersonlighet som fördelar sina 24 timmar/dygn åt sömn, Frida Utbildning och egna utflykter i skapande verksamhet i kulturens tjänst.
Det här inlägget postades i 1-1, Funkar?, iPadpedagogik, Netbooks, läsplattor och tabletdatorer och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

